Politica de Retur pentru Cumpărători
- Taxa de licitare și depozitul de garanție/rezervare:
a) Cumpărătorii vor plăti o taxă de licitare și un depozit de garanție/rezervare pentru a participa la licitații organizate pe platforma noastră.
b) Taxa de licitare reprezintă parte din tariful pe care noi îl percepem cumpărătorului câștigător.
c) Depozitul de garanție va fi colectat în conturile noastre în numele vânzătorilor, conform instrucțiunilor și procedurilor specificate.
- Oferta de cumpărare acceptată:
a) Dacă oferta de cumpărare a unui cumpărător este acceptată de către vânzător, nicio taxă sau sumă plătită de cumpărător nu va fi returnată.
b) Odată ce oferta de cumpărare a fost acceptată și cumpărătorul a fost declarat ofertant câștigător, el sau ea va fi responsabil(ă) pentru finalizarea achiziției conform termenilor și condițiilor stabilite în licitație și în acordul încheiat între vânzător și cumpărător.
c) Datorită naturii contractelor de licitație, dreptul de retragere reglementat de OUG 34/2014 Art. 16.lit.k nu se aplică în cazul în care cumpărătorul este declarat câștigător al licitației și este obligat să achiziționeze bunurile și serviciile licitate. Prin serviciile licitatorului includem Taxa de licitare, Tariful cumpărătorului câștigător datora Operatorului, Depozitul de Garanție/Rezervare (încasat în numele vânzătorului)
- Oferta de cumpărare neacceptată:
a) Dacă oferta de cumpărare a unui cumpărător nu este acceptată de către vânzător, taxa de participare, tariful operatorului și depozitul de garanție/rezervare plătite de cumpărător vor fi returnate în întregime în termenul și modalitățile specificate în procedurile de returnare legale reglementate de OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii.
- Participanți care nu au fost declarați câștigători:
a) Cumpărătorii care nu au fost declarați ofertanți câștigători vor avea dreptul la returnarea integrală a taxei de participare și a depozitului de garanție în termenul și modalitățile specificate în procedurile de returnare legale reglementate de OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii.
Politica de Returnare a Sumelor Avansate Către Platforma de Licitatii - Vanzatori
- Sume avansate:
a) Vânzătorii care utilizează platforma noastră de licitații pot fi solicitați să achite sume avansate către platformă înainte de desfășurarea licitațiilor.
b) Aceste sume avansate pot fi destinate acoperirii costurilor administrative, promovării, marketingului sau altor activități/servicii legate de promovarea proprietăților vânzătorului pe platformă.
- Dreptul de retragere:
a) Conform OUG 34/2014, consumatorii au dreptul de a se retrage din contract în termen de 14 zile calendaristice.
b) În cazul în care un consumator dorește să exercite dreptul de retragere și a fost deja efectuată o activitate/serviciu în perioada de retur legală de 14 zile, sumele avansate către platformă vor fi returnate, cu excepția celor care au fost investite în marketing/alte activități/servicii.
- Procedura de returnare a sumelor:
a) Vânzătorul care solicită returnarea sumelor avansate în cazul retragerii consumatorului trebuie să prezinte o cerere în scris către platforma noastră, indicând motivele retragerii.
b) Platforma va evalua cererea și va efectua o verificare a sumelor investite în marketing/alte activități/servicii.
c) Suma returnată către vânzător va reprezenta suma avansată inițial, minus costurile investite în marketing/alte activități/servicii care nu sunt rambursabile conform prevederilor legale.
- Excepții:
a) Politica de returnare a sumelor avansate nu se aplică în cazul în care retragerea consumatorului are loc în afara perioadei de retur legală de 14 zile sau în cazul în care nu a fost efectuată nicio activitate/serviciu în perioada de retur.